Τετάρτη 12 Αυγούστου 2009

Τόση απανθρωπιά χρειάζεται;

Πεινασμένοι και μαρκαρισμένοι στα χέρια με νούμερο μεταφέρθηκαν περίπου εκατό πρόσφυγες με το πλοίο «Ιεράπετρα» στην Αθήνα. «Για το Αλλοδαπών και μετά ξέρουν αυτοί».

Αναδημοσιεύουμε την μαρτυρία του Δημοσθένη Παπαδάτου, αυτόπτη μάρτυρα και μέλους της νεολαίας του Συνασπισμού από το TV Χωρίς Σύνορα (σ.σ.: έντονα δικά μας):

«Επιβιβαστήκαμε στους Λειψούς με προορισμό τον Πειραιά. Λίγο αργότερα διαπιστώσαμε ότι συνταξιδεύουμε με 100 περίπου μετανάστες όλοι τους άντρες ηλικίας από 20-25 ετών, από το Αφγανιστάν και την Αφρική, όπως μας είπαν. Οι μετανάστες ήταν συνοδεία ανδρών του Λιμενικού, ένστολών αλλά και αστυνομικών με πολιτικά».

«Βρισκόντουσαν στην δεύτερη αίθουσα των αεροπορικών θέσεων του Ιεράπετρα. Δεν μπορούσες να πλησιάσεις στο μέρος αν δεν δήλωνες ποιος είσαι και τι θες. Εγώ μαζί με έναν φίλο μου δήλωσα την πολιτική μου ιδιότητα και μπορέσαμε να πλησιάσουμε. Διαπιστώσαμε ότι στα χέρια τους είχαν έναν αριθμό με μαύρο μαρκαδόρο, για διακριτικό».

«Έχει σημασία να πούμε ότι λίγο αργότερα η αστυνομία ερωτώμενη μας είπε πως οι μετανάστες είναι γύρω στους 70. Όμως εγώ είδα πως στα χέρια μερικών ανθρώπων οι αριθμοί ήταν τριψήφιοι. Ζήτησα από τον αστυνομικό να μου πει τι συμβαίνει»

«-Το μόνο που ξέρω είναι ότι πάνε στο αλλοδαπών και μετά αυτοί ξέρουν μου απάντησε. Ήταν αρκετά διεκπεραιωτικός και μάλλον ευγενικός σε σύγκριση με κατά καιρούς συμπεριφορές αστυνομικών και εμφανώς φορτωμένος. Οι μετανάστες ήταν εξαντλημένοι. Ένας από αυτούς μιλούσε αγγλικά και μου είπε ότι κάποιοι έχουν να φάνε τρεις μέρες. Μας επέτρεψαν να τους δώσουμε δέκα μπουκάλια νερό και δέκα πακέτα κράκερς. Καταλαβαίνετε όμως ότι για εκατό άτομα αυτά δεν ήταν τίποτα. Οι αστυνομικοί υποστήριζαν πως έχουν φάει όμως οι μετανάστες ισχυρίστηκαν το αντίθετο. Ήταν συγκλονιστική η στιγμή, όταν μας είδαν με το νερό και τα κράκερς. Ήταν λες και είδαν Μεσσία. Δυστυχώς δεν είχαμε να τους δώσουμε κάτι περισσότερο».

«Έχει σημασία όμως στο εξής ο κόσμος που βλέπει αυτές τις καταστάσεις να αντιδρά, να δείχνει την αλληλεγγύη του. Να διεκδικήσουμε την παραμονή τους πιέζοντας για παροχή ασύλου και για να αλλάξει η στάση απέναντί τους».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου